Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på det meste; dersom du fremdeles har spørsmål - ikke nøl med å ta kontakt.

Retur & Bytte

-+ Hvordan handle hos Regntøyspesialisten?

Hos oss handler du enkelt og sikkert. Her kan du registrere deg som kunde eller du kan handle som «gjest». Det betyr at du ikke logger inn, men kun registrerer epost og leveringsinformasjon.

Gjennom vår søkefunksjon kan du enkelt lete frem produktene du er interessert i. Du kan også filtrere på ulike kategorier for å finne de produktene som er relevante for deg og dine ønsker.

Når du finner en vare du vil ha, klikker du på kjøp og den legges i din handlekurv.

Linken til handlekurven finner du oppe i høyre hjørne. Her kan du enten gå videre til kassen, eller legge ordren med en gang ved å benytte deg av Vipps Hurtigkasse.

Neste steg er å se at informasjonen som ligger på ordren stemmer. Både navn, adresse og e-postadresse må sjekkes. Hvis alt ser OK ut, velger du betalingsmåte og bekrefter bestillingen.

-+ Hvordan sender jeg en vare i retur?

Dersom du er medlem i vår kundeklubb «Regnvenn» logger du inn på min side.

Naviger til «Ordre» og finn den aktuelle ordren du ønsker å returnere, så fremt fristen ikke er utløpt vil du se en retur-knapp. Denne leder til Bring.no hvor du kan printe returseddel som festes på utsiden av pakken du sender i retur.

Vi tilbyr fri retur i 14 dager fra du har mottatt pakken fra oss.

Dersom du ikke er Regnvenn kan du selvfølgelig velge å sende varen i retur på egenhånd ved å betale porto på postkontoret, men vær da obs på at varen sendes på eget ansvar. Vi vil ikke kunne behandle saken før vi har mottatt returen. Husk å fylle ut angrerettskjema og legg dette ved i pakken du returnerer (evt. send skjema på e-post til oss). Angreskjema finner du her.


Pakken sendes til:

Regntøyspesialisten AS

Markens gate 25

4611 Kristiansand


Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på produkter til personlig pleie og liknende. Skulle du returnere en brukt vare vil vi avkorte betalingen tilsvarende verdireduksjonen.

-+ Hva skal til for at en retur skal bli godkjent?

  • Produktet kan prøves på for å se at størrelsen er riktig, men skal ikke brukes.
  • Varer som kommer i retur skal ikke ha lukt eller være møkkete.
  • Id-lapp skal ikke være brutt eller dratt fra produktet.

Av hygieniske årsaker tar vi ikke undertøy i retur.


  • Vennligst ikke tape eller skriv direkte på produktets emballasje.
  • Produktet må fremstå som nytt.
  • Alt originalt innhold og produktemballasje må være intakt og uten skader.

Vær oppmerksom på at du som kunde er ansvarlig for at produktet er forsvarlig pakket for frakt.

-+ Jeg har fått feil vare eller varen er skadet. Hva gjør jeg?

Det kan dessverre skje at vi gjør en feil når vi pakker varene dine. Varene blir pakket manuelt i butikken og vi er ikke alltid feilfrie. Hvis varene du får i pakken ikke stemmer med det du har bestilt, send en mail til kundeservice@regntoyspesialisten.no og legg ved Returskjemaet du mottok på mail da ordren ble sendt fra oss.


Dersom det er en feil på varen eller den er skadet i under levering, følg samme punktene som nevnt over. Legg gjerne også ved bilder av skaden/feilen i e-posten.

Levering & Frakt

-+ Jeg har mottatt ordrebekreftelse, hva nå?

Din ordre pakkes og blir sendt omgående. Du vil motta en e-post så fort varene er sendt fra oss. Alle ordre som legges innen kl 0930 blir sendt samme dag. Normal leveringstid er 1-3 dager.

-+ Hvilke leveringsmetoder tilbyr dere?

Alle våre pakker sendes via Posten eller Bring. Vi tilbyr pakke i postkasse, sending til nærmeste utleveringssted og ekspresslevering. Prisene varierer utifra hva du velger. Billigst er pakke i postkassen, etterfulgt av henting ved utleveringssted. Dyrest er ekspresslevering. Du kan også velge å hente ordren din i butikken vår, dersom du ønsker dette.

Alle ordre som legges innen kl 0930 blir sendt samme dag.

-+ Jeg har ikke mottatt min pakke. Hva gjør jeg?

Send oss en mail til kundeservice@regntoyspesialisten.no Om det er opphold i sporingen på pakken vil vi undersøke med Posten for å finne ut av det. Enten blir pakken funnet og levert eller så sender vi pakken på nytt.  I noen tilfeller får ikke postombudet levert din pakke og tar den med tilbake til ditt postkontor. Normalt vil du få hentemelding, men det er verdt å etterlyse pakken om det har gått over normal leveringstid.